fbpx
  • החשיבות של אישורים מתאימים להשטת יאכטה

    על ידי 7 בפברואר 2019חדשות ואירועים

    אם כלי שיט עושים לכם את זה ויש לכם את התקציב המתאים, אולי כדאי שתפעלו למען הגשמת השאיפה שלכם ותבצעו את הקנייה שעליה חלמתם – רכישת יאכטה. בין אם בחרתם ביאכטה חדשה לגמרי ובין אם תעדיפו לקנות יאכטה יד 2, הדבר העיקרי שמומלץ שתדעו זה שללא הרישיון המתאים לא תוכלו ליהנות כמשיטים מהרכישה החדשה שלכם מבלי לעבור על החוק.

    למה זה קריטי לעבוד לפי החוקים בכל הקשור להשטת יאכטות?

    ממש כמו נהיגה ברכב, גם השטת כלי שיט דורשת מיומנות רבה ויכולת גבוהה של שליטה, חלוקת קשב ואפילו יכולת מנהיגות, לכן מי שמבצע את השיט נושא על גבו אחריות רבה. אלו שמחליטים לעשות זאת ללא הרישיון המתאים למעשה לוקחים סיכון אמיתי של פגיעה בחיי אדם וכמובן גם נושאים באחריות פלילית כיוון שהם עוברים על החוק. חשוב לדעת כי עורך דין פלילי הוא היחידי ש"יציל" אתכם ממה שנראה לכם אולי כמו שעשוע אבל הוא למעשה עבירה פלילית לכל דבר – השטת יאכטה ללא רישיון. מסיבה זו חשוב שתשקיעו את הזמן, המאמץ והכסף הדרושים בהשגת רישיון חוקי הניתן על ידי משרד התחבורה, רישיון הנקרא סקיפר, או לחילופין תעודה מתאימה של סקיפר מטעמו של איגוד השייט באמריקה.

    רישיונות הסקיפרים נחלקים לכמה סוגים, בקטגוריות שבאופן עקרוני מחולקות לפי גודל היאכטה שאתם מבקשים להשיט. באפשרותכם לבחור היכן לבצע את הקורסים ללמידת הנושא, כאשר ייתכן שתבחרו בקורס המותאם לדרישות המינימליות שיספקו לכם רישיון העומד בתנאים להשטת היאכטה העתידית שלכם. עם זאת ייתכן שתבחרו דווקא לעבור מגוון קורסים שונים שיעשירו את הידע שיש לכם בתחום השיט ויאפשרו לכם, בעתיד, להשיט יאכטות גדולות ומורכבות יותר.

    השטת יאכטהאיך משיגים רישיון ליאכטה?

    המצב בישראל שונה למדי מאשר במדינות אחרות, בכל הנוגע למורכבות הפלילית של השטת יאכטות ללא רישיון או עם רישיון. אם בבריטניה, למשל, מספיקה תעודת סקיפר שניתנת על ידי בית ספר פרטי ובאמריקה מדובר בארגון שיט שמטעמו ניתנים הרישיונות, כאן בארץ המשיטים חייבים לשאת רישיון מטעם משרד התחבורה הישראלי. גם מי שיגיע אלינו ממדינה זרה שבה רישיון הסקיפר שלו תקף לחלוטין, ייאלץ לוודא כי מדובר בתעודה המקבילה למשיט 30 לפחות – על מנת שיאפשרו לו להשיט כל יאכטה באשר היא בעת העגינה בישראל.

    ישנה אפשרות ללמוד את נושא השיט כאן בארץ בכמה בתי ספר המיועדים לכך, בחלקם ניתנת האפשרות אפילו ללמוד חלק מן השיעורים ביוון לדוגמה ולחוות אווירה שונה במעט מזו שבישראל. בין אם מטרתכם היא ללמוד שיט למטרות תעסוקה עתידית ובין אם מדובר רק בתחביב או ב"שיגעון" שלכם ואתם מתעניינים רק בהשכרת יאכטות מדי פעם ולא באמת לרכוש אחת לעצמכם, מומלץ להבין לעומק את כל ענייני החוק הכרוכים בנושא ולצאת לשיט רק עם הרישיון המתאים.